INNOWACJA PEDAGOGICZNA „CZYTELNICZE PRZYGODY Z PROGRAMOWANIEM”

 

W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie z klasy 2a zostali objęci innowacją pedagogiczną

„Czytelnicze przygody z programowaniem”.

Potrzeba opracowania innowacji powstała w wyniku ewaluacji pracy biblioteki szkolnej, analizy poziomu czytania uczniów pierwszego etapu edukacyjnego oraz z potrzeby wdrożenia programowania w edukacji formalnej przez wszystkie lata w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach publicznych.

W ramach innowacji dzieci będą uczyć się programowania w języku blokowym Scratch Junior i Scratch, a także bez użycia komputera, tabletu czy innego urządzenia cyfrowego. Dodatkowo wezmą udział w warsztatach czytelniczych podczas których, będą omawiać wybrane książki. Podsumowaniem każdego bloku, będzie stworzenie animacji lub gry do omówionej lektury.

Podstawowym założeniem innowacji pedagogicznej jest rozwijanie kontaktu dzieci z książką w taki sposób, by był on dla nich przygodą, która rozwija ich wyobraźnię  i stanowi radość dzieciństwa.

Dzięki programowaniu uczeń nauczy się rozumieć otaczający go świat  i zachodzące w nim zmiany. Nie jest tylko biernym odbiorcą technologii, ale potrafi sam z jej użyciem realizować własne projekty.

 

 

NAUCZYCIELE REALIZUJĄCY INNOWACJĘ:

 

• p. Agnieszka Kucisz

 

• p. Joanna Klukowska